Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Valvoja: pelarusmaisteri
Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Moi! Juuri pääsin ensimmäisen kerran tälle foorumille, tuntuu kuin olisin itteni moises ja vähän paremmaskin seuras kun on noita kirjoituksia lukenut. Tuolla agronetissä jo hiukan kyselin tuommoisesta isosta koneesta ja sain vinkin että täällä olisi asiantuntemusta itäkoneisiin.
Luonteeltani olen lievä keräilijä, monenlaiset vanhat isot "romut" kiinnostaa. Dt 75:sta olen katsellut myös pitkään, kerran olisin jo ostanutkin mutta ehti huutokaupassa rahat kulua jo muuhun. Kirovets on mielessä ollut jo tosi pitkään, nyt olisi mahdollinen tarve riskille äkeen/kärryn veturille ja kuormaaja olisi isosti plussaa.
MUTTA Asiaan. Virossa tiedossa 701 pyöräkuormain/traktori. Myynnissä kuldnebörssissä ja auto.ee:ssä. Juuri tuollainen kone olisi yksi vaihtoehto. Kuulutan mahdollista vähäistäkin ajokokemusta moisella hirviöllä, vaikka traktoriversiollakin. Lisäksi kiinnostaa hydraulisen nelinopeuksisen laatikon kestävyys ja varmatoimisuus. Väitteitä on esitetty että kymmeniä tuhansia tunteja voi kestää traktorit ajoa. Millainen pompote traktori on kynnöspellolla? Painojakauma lienee jotain 70/30? Jos hinattava työkone perässä niin tarvitsisiko taka-akseli painoa vai onko tuo jakauma ok?
Luonteeltani olen lievä keräilijä, monenlaiset vanhat isot "romut" kiinnostaa. Dt 75:sta olen katsellut myös pitkään, kerran olisin jo ostanutkin mutta ehti huutokaupassa rahat kulua jo muuhun. Kirovets on mielessä ollut jo tosi pitkään, nyt olisi mahdollinen tarve riskille äkeen/kärryn veturille ja kuormaaja olisi isosti plussaa.
MUTTA Asiaan. Virossa tiedossa 701 pyöräkuormain/traktori. Myynnissä kuldnebörssissä ja auto.ee:ssä. Juuri tuollainen kone olisi yksi vaihtoehto. Kuulutan mahdollista vähäistäkin ajokokemusta moisella hirviöllä, vaikka traktoriversiollakin. Lisäksi kiinnostaa hydraulisen nelinopeuksisen laatikon kestävyys ja varmatoimisuus. Väitteitä on esitetty että kymmeniä tuhansia tunteja voi kestää traktorit ajoa. Millainen pompote traktori on kynnöspellolla? Painojakauma lienee jotain 70/30? Jos hinattava työkone perässä niin tarvitsisiko taka-akseli painoa vai onko tuo jakauma ok?
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Moi rölli,
jos et saanut kaipaamasi tietoo antamastani osoitteista Oulaisten k701 mörssseriin niin voin valaista kerhon keväiseltä retkeltä keskiviroon Tarton lähelle missä käytiin Ülenurmen maatalousmuseo:ssa jonka työntekijä oli ajanut kyseistä k700 traktoria kertoen auliisti käyttökokemuksiaan tielaitoksen käytössä olleesta museon yksilöstä.
Mieleen jäi kommentit pikavaihteista joista esittelijä sanoi että jos ei joku pykälä ei pelannut niin se poistettiin käytöstä yksinkertaisesti lukitsemalla vipu siintä kohtaa, näin muistan kuuleenni tulkin suomennuksesta, samoin sanoi että vanhemmista kirovetseista vaihtelivat vaihteiston rattaita että saivat kulkemaan uudemmat versiot 70 km/h tiellä mutta sitten tuli renkaiden pomppimisongelmat
Seuraavana päivänä kerhon retki suuntautui Jämsän miehen osa-omistuksessa olevaan maatilalle jossa oli hallissa yksi k700 versio mitä kauppasivat suoralla kaupalla 2500 euron hintaan
Käyntikuntoinen kuulemma oli ja syksyllä oli aumalla rehua polkemassa.
Jos olis ollut V-12 koneella ollut k701 olis varmaan kerholaisten parissa alkanut ostohaluja herätä
jos et saanut kaipaamasi tietoo antamastani osoitteista Oulaisten k701 mörssseriin niin voin valaista kerhon keväiseltä retkeltä keskiviroon Tarton lähelle missä käytiin Ülenurmen maatalousmuseo:ssa jonka työntekijä oli ajanut kyseistä k700 traktoria kertoen auliisti käyttökokemuksiaan tielaitoksen käytössä olleesta museon yksilöstä.
Mieleen jäi kommentit pikavaihteista joista esittelijä sanoi että jos ei joku pykälä ei pelannut niin se poistettiin käytöstä yksinkertaisesti lukitsemalla vipu siintä kohtaa, näin muistan kuuleenni tulkin suomennuksesta, samoin sanoi että vanhemmista kirovetseista vaihtelivat vaihteiston rattaita että saivat kulkemaan uudemmat versiot 70 km/h tiellä mutta sitten tuli renkaiden pomppimisongelmat
Seuraavana päivänä kerhon retki suuntautui Jämsän miehen osa-omistuksessa olevaan maatilalle jossa oli hallissa yksi k700 versio mitä kauppasivat suoralla kaupalla 2500 euron hintaan
Käyntikuntoinen kuulemma oli ja syksyllä oli aumalla rehua polkemassa.
Jos olis ollut V-12 koneella ollut k701 olis varmaan kerholaisten parissa alkanut ostohaluja herätä
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Nyt olen livenä nähnyt k-701:n käynnissä, Oulaisissa tuli siis käytyä
Mahtavat äänet siinä on ja ainakin tuo yksilö kävi pirun nätisti. Paljonko lienee syöttöä, mutta ei savuttanut juuri ollenkaan kun vähän lämpesi, hitusen tummaa pölläytti kaasutellessa.
Kuvattiin pieni opetusvilmikin hallintalaitteista, katsotaan saadaanko laitettua se nettiin.
Kovasti oon koittanut miettiä mitä tuommosella vehkeellä olis järkevää tehdä, mutta ei kovin laajoja käyttömahdollisuuksia ole tullut mieleen. Pahin puute se että rekisteröinti ei taida onnistua Suomessa mitenkään, ainakaan traktoriksi.
Mahtavat äänet siinä on ja ainakin tuo yksilö kävi pirun nätisti. Paljonko lienee syöttöä, mutta ei savuttanut juuri ollenkaan kun vähän lämpesi, hitusen tummaa pölläytti kaasutellessa.
Kuvattiin pieni opetusvilmikin hallintalaitteista, katsotaan saadaanko laitettua se nettiin.
Kovasti oon koittanut miettiä mitä tuommosella vehkeellä olis järkevää tehdä, mutta ei kovin laajoja käyttömahdollisuuksia ole tullut mieleen. Pahin puute se että rekisteröinti ei taida onnistua Suomessa mitenkään, ainakaan traktoriksi.
Minski traktor paras traktor!
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Kopistako se on kiinni ettei saa rekisteröityä? Euroopassa on koneissa turvakaaret kopin ympärillä, jos virittelee sellaiset samanlaiset ja käyttää olemassa olevaa tyyppihyväksyntää niin pitäisi onnistua. Valot pitää olla kunnossa ja ylileveysvalot myös.Torsti kirjoitti:Nyt olen livenä nähnyt k-701:n käynnissä, Oulaisissa tuli siis käytyä
Mahtavat äänet siinä on ja ainakin tuo yksilö kävi pirun nätisti. Paljonko lienee syöttöä, mutta ei savuttanut juuri ollenkaan kun vähän lämpesi, hitusen tummaa pölläytti kaasutellessa.
Kuvattiin pieni opetusvilmikin hallintalaitteista, katsotaan saadaanko laitettua se nettiin.
Kovasti oon koittanut miettiä mitä tuommosella vehkeellä olis järkevää tehdä, mutta ei kovin laajoja käyttömahdollisuuksia ole tullut mieleen. Pahin puute se että rekisteröinti ei taida onnistua Suomessa mitenkään, ainakaan traktoriksi.
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Samaa ongelmaa on ollut Harkovin (T-150) kanssa, hytti ei täytä rekistöröintimääräyksiä Suomessa
Työkoneeksi saa kyllä rekisteriin mutta samalla tulee käyttörajoituksia
Työkoneeksi saa kyllä rekisteriin mutta samalla tulee käyttörajoituksia
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Miten lienee tuon tyyppihyväksynnän kanssa? Suomeen tuota ei varmastikkaan ole tyypitetty, mutta nyt eletään tietysti EU:ssa. Mutta on tämä suomi silti sen verran sarvikuonojen maa että ei varmaankaan helposti ainakaan onnisturölli kirjoitti:Kopistako se on kiinni ettei saa rekisteröityä? Euroopassa on koneissa turvakaaret kopin ympärillä, jos virittelee sellaiset samanlaiset ja käyttää olemassa olevaa tyyppihyväksyntää niin pitäisi onnistua. Valot pitää olla kunnossa ja ylileveysvalot myös.
Kannattaa varmasti selvitellä viranomaisten kanssa miten asia on, mutta jos se joskus selviää sinulle niin kerro ihmeessä meillekkin niin osataan ruveta haalimaan näitä kunnon koneita
Minski traktor paras traktor!
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Miten nuo rajoitukset meneekään? Oliko niin että tyhjää kärryä sai viedä, lavettia saa viedä ilman kaivinkonetta, äes saa olla perässä, lannanlevityskärryssä saa olla kuorma mutta ei kippikärryssä? Voisi omalla kohdalla olla kiinnostavampi rekisteröidä työkoneeksi kuin traktoriksi ja ruveta turvakaaria virittelemään ja tyyppihyväksymisiä metsästämään. Tekisi vaan sellaisen turvakaaren ettei koppi juuri kasaan mene jos kellahtaa.Vilske kirjoitti:Samaa ongelmaa on ollut Harkovin (T-150) kanssa, hytti ei täytä rekistöröintimääräyksiä Suomessa
Työkoneeksi saa kyllä rekisteriin mutta samalla tulee käyttörajoituksia
-
- Site Admin
- Viestit: 134
- Liittynyt: 19 Heinä 2007, 20:31
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Nyt on mm. Kirovetsistä kuvia kerhon kuvagalleriassa:
http://www.belkku.fi/kuvagalleria/thumb ... p?album=12
http://www.belkku.fi/kuvagalleria/thumb ... p?album=12
terveisin ylläpitäjä
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Kirovitsistä on muuten juttu Koneviestissä 4/97.
Valmet 361 II
Valmet 465-4
Valtra C1112-4
Valmet 465-4
Valtra C1112-4
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
No höh, koneviesti CD:ni yltävät vain vuoteen -98.
T-40 -68 ml.1500h (käytössä), T-40 -69 ml.4000h (varaosakone, ollut suvussa uudesta asti)
"Belarus peloton, varma ja valoton"
"Belarus peloton, varma ja valoton"
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Ittelläkin taitaa juuri tuo lehti kateissa olla kun ei yhtäkkiä löytynyt. Muutenkin tuntuu hiukan oudolta aiheelta, luulen että ei tuo lehti ole minua tavoittanut.Markus kirjoitti:No höh, koneviesti CD:ni yltävät vain vuoteen -98.
Jos joku petroskoihin lähtijä löytäisi tuon lehden ja ottaisi mukaan niin sillä voisi matkan aikana virittäytyä tunnelmaan.
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Nostetaan aihetta hiukan esille, alkaa kadota näkyvistä.
Asia on yhä ajankohtainen, joitakin olen käynyt katsomassa mutta ovat olleet lähinnä projekteja. Etsinnässä on toimintakuntoinen siisti kone jolla päivittäisen huollon ja tarkistusten jälkeen voisi lähteä ajelulle.
Äkeenvetotraktoriin pitäisi uusia renkaita mutta ei tahtoisi viitsiä kun noita kiroja liikkuu halvemmalla kuin valmettiin yksi rengaskierros.
Kiire ei suuresti ole, keväällä jos pääsisi kunnolla tyypittämään kirovetsin maagista vetokykyä äkeen edessä niin hyvä.
Vaikka minkä kuntoinen kone kiinnostaa kunhan se on halpa. Vaikka osin purettukin.
Asia on yhä ajankohtainen, joitakin olen käynyt katsomassa mutta ovat olleet lähinnä projekteja. Etsinnässä on toimintakuntoinen siisti kone jolla päivittäisen huollon ja tarkistusten jälkeen voisi lähteä ajelulle.
Äkeenvetotraktoriin pitäisi uusia renkaita mutta ei tahtoisi viitsiä kun noita kiroja liikkuu halvemmalla kuin valmettiin yksi rengaskierros.
Kiire ei suuresti ole, keväällä jos pääsisi kunnolla tyypittämään kirovetsin maagista vetokykyä äkeen edessä niin hyvä.
Vaikka minkä kuntoinen kone kiinnostaa kunhan se on halpa. Vaikka osin purettukin.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Syys 2009, 10:09
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Heipähei!
Olen rekisteröitynyt jäseneksi hiljattain ja ajattelin ottaa osaa keskusteluun; tosin hieman poiketen aiheesta, koskien t-150:stä..
Onko ko. Harkov-mallia mahdollista katsastaa traktoriksi, jos, niin millaisin ehdoin/muutoksin?
Niitähän nettitietojen mukaan olisi aikanaan tuotu uutena (agroman toimesta?) suomeen muutamia kappaleita, olikohan ne tyyppikatsastettu suomeen, jos olivat niin vanhemmalla vaiko uudemmalla hytillä? Vakolan koetusselostuksia en ainakaan löytänyt netin kautta..
Mitenkäs itä-euroopan maiden eu-jäsenyys vaikutti kirovitsin ja t-150:n rekisteröintimahdollisuuksiin Suomessa?
No, tässäpä oli kysymystä jo kerrakseen tältä erää..
Olen rekisteröitynyt jäseneksi hiljattain ja ajattelin ottaa osaa keskusteluun; tosin hieman poiketen aiheesta, koskien t-150:stä..
Onko ko. Harkov-mallia mahdollista katsastaa traktoriksi, jos, niin millaisin ehdoin/muutoksin?
Niitähän nettitietojen mukaan olisi aikanaan tuotu uutena (agroman toimesta?) suomeen muutamia kappaleita, olikohan ne tyyppikatsastettu suomeen, jos olivat niin vanhemmalla vaiko uudemmalla hytillä? Vakolan koetusselostuksia en ainakaan löytänyt netin kautta..
Mitenkäs itä-euroopan maiden eu-jäsenyys vaikutti kirovitsin ja t-150:n rekisteröintimahdollisuuksiin Suomessa?
No, tässäpä oli kysymystä jo kerrakseen tältä erää..
Re: Kirovets 701 pyöräkuormaintraktori
Nyt on haussa ollut tuon Jämsän miehen yhteystietoja, mutta löydykin parempaaVilske kirjoitti:Moi rölli,
Seuraavana päivänä kerhon retki suuntautui Jämsän miehen osa-omistuksessa olevaan maatilalle jossa oli hallissa yksi k700 versio mitä kauppasivat suoralla kaupalla 2500 euron hintaan
Käyntikuntoinen kuulemma oli ja syksyllä oli aumalla rehua polkemassa.
Jos olis ollut V-12 koneella ollut k701 olis varmaan kerholaisten parissa alkanut ostohaluja herätä
Löyty meinaan maatilan tilanhoitajan numero (Suomalainen kaveri) jolta voit kysyy suoraan onko Kirovetsi vielä myymättä.
Laitoin yv:tä sinulle rölli.
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa