Omat kuva-galleriat
Valvoja: pelarusmaisteri
Onko tuo grammer ilmapenkki?
Jos on niin miten korkeus passaa, nouseeko liian korkealle?
Jokapäivä työkaluna Belarus
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
505 1983
920S 2002
952GL 2003
"Belaruksen hallinta on helpointa siihen suuntaan mihin se on jo menossa"
Kerho facebookissa
Tämä sykeprosesori on sykepatun jäljitelmä, mutta ratkaisut on omintakeisia. Tämä on useamman vuoden aikana pikkuhiljaa kehitelty. Tehdastekosia siinä on teränkäyttömoottori sekin kustannus syistä hammaspyörämoottori, ketjuterä ja laippa, venttiililohko on kierrätystavaraa, muut muunmuassa sylinterit on omatekosia tiivisteitä myöden.( Sylinteriputket ja männänvarret on ostettu) tiiviteinä on O renkaat nailon ohjureilla.Hasse kirjoitti:Muakin kiinostaa,onko ihan omaa suunnittelua?
Hienosti pelittää,on varmaan moottorisahalla karsimeen aikamoinen parannus.
Sulla oli myös kuvissa vesimoimalaitos,kerro siitäkin tehoa ja rakenetta.
Vesivoimalaitos on lähinnä harrastusmielessä tehty teho vain 200 W.
Minä sanon tällaisi brojekteja demetia torjunnaksi. Tässä "voimalaitoksessa" oli ihan riittävästi päkäiltävää. Turpiineja tuli tehtyä kai kymmenkunta ja generaattori oli pakko tehdä itse, kun muut vaihtoehdot ei toimineet.
Viimeksi muokannut er3004, 10 Tammi 2008, 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: sykeharvesteri
Vaidoin videolinkin, siinä on vähän parempilaatuista videota.kronos kirjoitti:er3004 Mikä syke laite on tuossa kuvissa Ja videossa heräs mielenkiinto
![]()
olen etsimässä ko:laitetta
Ei ole,tämä on Sears,sakelmanni.New-Holland käyttää ensiasennuksessa,eli samanlainen kuin mun TM;ssä.Tämä on hieno ilmapenkki,säätöjä on monelaista,istuinosan pituus,ristiselän tuki,olkatuki,nytky,korkeus,lämmitin,jousituksen herkkyys,pyöritys,kyynärnojatVilske kirjoitti:Onko tuo grammer ilmapenkki?
Sain sen tarpeeksi alas,kun poistin istuiosan holkit ja alkuperäisen kiinnitysraudan.Eli pulttasin suoraan lattialle,tuolissa on pikakiinntys levy,sen saa kahta pulttia avaamalla poistettua.Korkeus on mun kiloilla(liian paljon) sama kuin alkuperäisellä Grammerilla yläasennossa.
Jouduin pulttaamaan osittain luukun päälle,sinne ei tässä mallissa tartte usein onneksi kurkata(toivottavasti).
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
-
nuffieldmaster
- Viesti:
Tässä minun keräämiä kamppeita ja kuvia
Belarusta ei ole eikä tul... katsella ainakaan vielä
http://kuvablogi.com/blog/7305/
Belarusta ei ole eikä tul... katsella ainakaan vielä
http://kuvablogi.com/blog/7305/
Mukavan näkösiä projekteja.Isälläni oli muutama nuffi kun olin poikanen,3 ja 10/60.
10/60 oli se kertoja,isä kielsi käyttämästä isoopuolta,ei auttanut kielto,piti kokeilla.iIkää mulla tuolloin 7-8 vuotta.10 vuotiaana kynnin kaikki pellot nuffilla,kun isä oli sairaana.Oli sentään rättihytti sadesuojana,aurat oli kolmesiipiset Hydreinit.Kovin on ajat muuttuneet.
10/60 oli se kertoja,isä kielsi käyttämästä isoopuolta,ei auttanut kielto,piti kokeilla.iIkää mulla tuolloin 7-8 vuotta.10 vuotiaana kynnin kaikki pellot nuffilla,kun isä oli sairaana.Oli sentään rättihytti sadesuojana,aurat oli kolmesiipiset Hydreinit.Kovin on ajat muuttuneet.
505-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
820-82
805.1 turbo-87
1025t Carraro italia-99
t-150-86
DT-75 turbo-88
Belkulla vuodesta-80
Nuhvimestarilla näyttää olevan samat härvelitarpeet ku mullakin. Mää oon ollu reilun 6 vuotta hevostilalla renkipoikana. Pariviikkoa sitten sain ylennyksen tai komennuksen, miten sen nyt ottaa, kengityskurssille. Nyt oot vasara kädessä ootellu, milloin ensimmäinen kenkä irtoaa. Ympärikengitystä en vielä uskaltais kokeilla. Tuntuu kyllä hienolta, ku tytöt ihailee mun kengitysessua. Se kyllä tarttis katu-uskottavuuden takia pari naarmua. Pitäisköhän vetää traktorin perässä asfaltilla.
Tuommonen Eko peto tai vastaava ois kyllä tarpeeseen. Ainakin sillä sais lasten lumilinnaan kokoa ja mäkikin tulis korkeammaksi. Seiväskairan löysin ja toissapäivänä hain kotiin. Enskesänä aitaa syntyykin sitten sarjatulella. Nimesin se reijittäjäksi, kun en aina muista tuota virallista nimeä.
Älä sure, kyllä sää sen Belaruksen vielä saat.
Tuommonen Eko peto tai vastaava ois kyllä tarpeeseen. Ainakin sillä sais lasten lumilinnaan kokoa ja mäkikin tulis korkeammaksi. Seiväskairan löysin ja toissapäivänä hain kotiin. Enskesänä aitaa syntyykin sitten sarjatulella. Nimesin se reijittäjäksi, kun en aina muista tuota virallista nimeä.
-
nuffieldmaster
- Viesti:
Joo monen mielestä rojekteja on jo liikaahoho kirjoitti:Nuhvimestarilla näyttää olevan samat härvelitarpeet ku mullakin. Mää oon ollu reilun 6 vuotta hevostilalla renkipoikana. Pariviikkoa sitten sain ylennyksen tai komennuksen, miten sen nyt ottaa, kengityskurssille. Nyt oot vasara kädessä ootellu, milloin ensimmäinen kenkä irtoaa. Ympärikengitystä en vielä uskaltais kokeilla. Tuntuu kyllä hienolta, ku tytöt ihailee mun kengitysessua. Se kyllä tarttis katu-uskottavuuden takia pari naarmua. Pitäisköhän vetää traktorin perässä asfaltilla.
EKA pedon sain 100€:llä itselleni ja voin vakuuttaa että on todella hyvä peli monessa jutussa takavetotraktorissa. Nostaa noin 3 metriin kauhansa, mutta silloin ei kärsi olla paljoa taakkaa koska traktori kippaa herkästi persuksilleen. Näitä rojuja tulee pelastettua minkä vain saan käsiini
Muuten videosaalista löytyy osoitteessa: http://www.youtube.com/nuffieldmaster
Tuolla on jotain virityksiä nähtävillä
http://kuvablogi.com/blog/7269/
http://kuvablogi.com/blog/7269/
-
nuffieldmaster
- Viesti:
Mää en saa tuota eka petoa mielestä. Pakko hommata tuommonen kesäksi.
Voiko noihin laittaa juontokouran ? Jos voi niin painoa pitää varmaan laittaa keulalle melkoisesti.
Rupesin meinaan perkkaan joenrantaa ja sitä risua on perkeleesti. Teen tytöille siihen ratsastuspolun ja keräilen polttopuuta.
Tänään sahasin hirmuisen koivun joen jäälle ja aloin paloitteleen sitä. Joku oksa vänkäsi katkaistessa runkoa sillä seurauksella että terän jäi jumiin. Ei auttanu ku irroittaa terä, hakea kotoa uus terä ja laippa ja katkaista puu vierestä. Onneksi kukaan ei nähny.
joenranta
Niin muuten. Oiskohan ideaa hakettaa risut polunpohjaksi ?
Tämmönen se olla pitäis:

Voiko noihin laittaa juontokouran ? Jos voi niin painoa pitää varmaan laittaa keulalle melkoisesti.
Rupesin meinaan perkkaan joenrantaa ja sitä risua on perkeleesti. Teen tytöille siihen ratsastuspolun ja keräilen polttopuuta.
Tänään sahasin hirmuisen koivun joen jäälle ja aloin paloitteleen sitä. Joku oksa vänkäsi katkaistessa runkoa sillä seurauksella että terän jäi jumiin. Ei auttanu ku irroittaa terä, hakea kotoa uus terä ja laippa ja katkaista puu vierestä. Onneksi kukaan ei nähny.
joenranta
Niin muuten. Oiskohan ideaa hakettaa risut polunpohjaksi ?
Tämmönen se olla pitäis:

-
nuffieldmaster
- Viesti:
Joo se on kätevä laite, mutta kauhankiinnike on omanlaisensa, joten tuo rengin jountokoura ei suoraan käy. Itekkin olen miettinyt samanlaista kouraratkaisua, mutta pitäisi olla jo kokoluokkaa isompi kone jotta keula pysyisi maassa. Nyt hyppii jo kun ottaa 400 litraa lunta kauhaan. Tuo EKA malli on vain itsellä ainut jonka olen nähnyt, en ole muita bongannut. Renkiä, sisua (ja muita vastaavia) kyllä vilisee markkinoilla törkeään hintaan.
Ne risut kannattaisi kyllä hakettaa (mikäli mahdollista) siihen polun pohjaan, näin sanoi siskoni joka noiden kauraooppeleitten kanssa on tekemisissä.
Ne risut kannattaisi kyllä hakettaa (mikäli mahdollista) siihen polun pohjaan, näin sanoi siskoni joka noiden kauraooppeleitten kanssa on tekemisissä.
Tuola on nyt taas muutama uus kuva belkun uusista lokareista ja vähä jotain muutakin. Saa kysellä jos kiinnostaa.
http://s144.photobucket.com/albums/r179/Holomes/belkku/
http://s144.photobucket.com/albums/r179/Holomes/belkku/